05-16-2026
07:13 PM
- last edited on
05-17-2026
08:12 AM
by
James_C
Dear Support Team,
I am writing to report an intermittent issue with my Canon EOS R8.
The camera shuts down unexpectedly during use while taking still photos (no video), under ambient temperature conditions below 28°C (82°F). After shutting down, the camera does not power back on immediately; in some cases, it takes up to two days to respond again.
Once it powers back on, it operates normally. However, the issue consistently reoccurs in subsequent uses under similar conditions.
Equipment details:
Model: Canon EOS R8
Serial Number: 91580XXXXXXXXXXXXX <removed for privacy>
Purchase Date: 04/11/2024
Purchased From: B&H Photo Video (USA)
Usage: occasional (approx. every 8–15 days)
Physical condition: excellent, no impacts or exposure to moisture
Current location: Barranquilla, Colombia
I would appreciate your assistance in identifying the cause of this issue and the next steps to resolve it.
I remain attentive to your response.
05-17-2026 11:50 AM
Creo que es obvio que tu R8 tiene defectos y que la solución es devolver la cámara a Canon para arreglar el problema. Me parece que tu cámara tiene un montón de problemas.
05-17-2026 09:20 PM
Son baterías originales de canon, y el mes pasado compré dos pensando en que eso podría solucionar algo , pero definitivamente no son las baterías , la cámara salió mala , pero paso un mes después del año que daba garantía byh, ellos ya dijeron que no responden y canon no me ha dado una sola respuesta
05-17-2026 11:54 PM
No sé por qué no te han respondido. Si la cámara ya no tiene garantía, arreglarla obviamente no será gratis.¿Pero tienes el número de Canon para tu región? ¿Es posible con una llamada directa a Canon puedes investigar el costo de repararla? El número probablemente está en los papeles que llegaron con la cámara cuando la compraste originalmente. Buena suerte en encontrar algo y lo siento que yo no tengo una respuesta definitiva. Estarás en mis oraciones.
05/13/2026: New firmware updates are available.
EOS R5 Mark II - Version 1.3.0
EOS R6 Mark II - Version 1.7.0
03/17/2026: New firmware updates are available.
SELPHY CP1500 - Version 1.0.7.0
01/20/2026: New firmware updates are available.
10/15/2025: New firmware updates are available.
Speedlite EL-5 - Version 1.2.0
Speedlite EL-1 - Version 1.1.0
Speedlite Transmitter ST-E10 - Version 1.2.0
Canon U.S.A Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or part without permission is prohibited.